Pages

14 Mayıs 2013 Salı

Apple'a 14 Yaşında Oyun Satan İlköğretim Öğrencisi


İlköğretim 8. sınıf öğrencisi Dağhan Ege Koç’un yazılımına imzasını attığı “My Planet Needs Me” isimli oyun, Apple tarafından kabul edilerek, firmanın uygulama indirme merkezi olan App Store’da satışa sunuldu.

14 yaşında Apple’a oyun hazırlayıp sattı
AA muhabirinin konuyla ilgili sorularını yanıtlayan Çamlıca’daki SEV İlköğretim Okulu son sınıf öğrencisi 14 yaşındaki Dağhan Ege Koç, çok küçük yaşlarda bilgisayar oyunlarına ilgisinin başladığını ve 6 yaşında bilgisayarındaki bütün oyunları oynayabildiğini söyledi.

Babasının her zaman kendisine destek verdiğini, 9 yaşındayken bilgisayar aldığını ifade eden Koç, merak duyduğu oyunları internetten oynadığını ifade etti.

Koç, zamanla ilgisinin akıllı telefonlara, Ipad tarzı cihazlara kaydığını ve buralardaki oyunlara yöneldiğini anlatarak, “Daha sonra bir oyun yazma isteği oluştu. Bu isteğime ailemden de destek geldi. Ailem bana güvendi. Kendimi geliştirmem için yurt dışında bir kursa göndermeye karar verdi” diye konuştu.

“Bu alanda Türkiye’yi temsil etmek istiyorum”

Dağhan Ege Koç, geleceğe yönelik amaç ve hayallerini de şöyle sıraladı:

“Öncelikle bu oyunun çok satması gibi bir amacım yok. Bu sadece sembolik bir başlangıçtı. Bilgisayar mühendisi olmak istiyorum ve bu alana ilgi gösteriyorum. Türkiye, teknolojide biraz iyi ancak oyun sektöründe fazla gelişmemiş. Türkiye’yi bu sektörde geliştirmek, temsil etmek istiyorum. Türkiye teknoloji, bilişim konusunda potansiyele sahip ama daha iyi olabilir. Arkadaşlarımın bu alana yönelmelerini istiyorum. Bilişim sektörü mutlaka daha fazla gelişecek. Teknoloji artık pahalı bir şey değil. İnternet, bilgisayar ucuzladı. Buralardan çok daha iyi bir şekilde kendilerini geliştirebilirler. Ben SBS’ye hazırlanıyorum. Bu süreçte hobilerini terk edenler var ancak ben oyun hobim üzerine çalıştım. Neticede her şey sınav değil. İsterseniz vakit ayırabilir ve farklı şeyler yapabilirsiniz.”

Kaynak:AA

0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More